Perhimpunan Gerakan Anti Samy Vellu Gagal

Perhimpunan Gerakan Anti Samy Vellu (GAS) hari ini dilihat gagal kerana hanya 3,000 orang saha yang menghadiri perhimpunan itu berbanding sasaran awal 15 ribu orang. Perhimpunan itu dimulakan pada 3 petang dengan nyanyian lagu Negaraku diikuti lagu MIC, dan berjalan lancar.

Beberapa pemimpin dan bekas pemimpin didapati berucap anatarnya KP.Samy (bekas Anggota Jawatankuasa Kerja Pusat MIC), G.Kumar Aman (bekas Anggota Jawatankuasa Kerja Pusat MIC). Datuk V.Govindaraj (bekas pemimpin veteran MIC). V. Subramaniam, atau lebih dikenali sebagai Barat Maniam (bekas Ketua MIC Bahagian Petaling Jaya Selatan). Datuk V.Kandan (adik bekas Presiden MIC mendiang Tan Sri V.Manickavasagam). OMS Thiagarajan (ahli perniagaan)

Antara pendedahan panas terhadap Samy ialah Presiden MIC itu berbohong mengatakan keanggotaan MIC iaitu lebih 600,000 orang tetapi sebenarnya mengikut maklumat yang dikeluarkan MIC sendiri bahawa ia hanya kira-kira 410,000 orang

Mugilan memberi tempoh berdamai selama seminggu untuk memberi peluang kepada Samy Vellu berfikir dan berundur seperti yang dituntut kumpulan itu. Pengunduran Samy Vellu boleh mengembalikan perpaduan dan kekuatan di kalangan masyarakat India, dalam menyelesaikan pelbagai masalah yang mereka hadapi. Banyak tindakan Samy Vellu selama ini dikatakan menjurus ke arah perpecahan dalam masyarakat India.


Kembara Jr ..... Nampaknya Mugilan tidak dapat mengumpul seramai 15 ribu orang sebagaimana diperkatakan sebelum ini. Pertukaran tempat berhimpun menjadi alasan Mugilan mengapa jumlah yang dirancang tidak mencapai sasaran. Walauapapun Mugilan berjaya juga mengumpul ahli MIC untuk membuat protes terhadap Samy Vellu.

Kesimpulannya masih ramai lagi puak-puak MIC ni yang sokong Samy sebagai Presiden MIC walaupun Samy dikatakan mengamalkan cara kekerasan, iaitu tidak memberi peluang bela diri keatas ahli-ahli yang dipecatnyanya semenjak kebelakangan ini.

.....Lawannn.....Tetappp.....Lawannnnn

0 Komen pengunjong :