Kerajaan Anakku Sazali, siapa Sazali hari ini – Zaharin

KUALA LUMPUR: Kerajaan mesti mencari kelemahan dan musuh yang sebenar menyebabkan ekonomi Malaysia merosot dengan pendapatan negara dari segala cukai dan hasil tidak mencukupi mentadbir kerajaan.  

“Kerana musuh itu bukan berada di luar, sebaliknya di dalam tubuh kerajaan itu sendiri. Carilah,” tulis Setiausaha Penyelaras Barisan Nasional P124 Bandar Tun Razak, Wilayah Persekutuan, Zaharin Mohd Yasin di dalam blognya.

Menurutnya, dasar penswastaan yang diguna pakai sekarang adalah ditiru daripada British apabila mereka menghadapi ekonomi yang lemah bagi mengurangkan beban kewangan kerajaan tetapi hari ini dasar penswastaan Kerajaan Barisan Nasional telah membebankan rakyat. 

Bagi beliau, sepatutnya yang berlaku ialah penswastaan akan membantu rakyat dan kerajaan dapat hasilnya tetapi apa yang berlaku hari ini, kerajaan bergantung kepada syarikat-syarikat penswastaan seperti alat sokongan hayat. 

“Maka rakyat menjadi bingung, maka bertanya lagi rakyat. Adakah kerajaan membuat perniagaan dengan rakyatnya?” tanya beliau

Menurut beliau, kesimpulannya apa yang berlaku hari ini bukan salah rakyat, sama ada seperti yang berlaku kepada ‘Anakku Sazali’.

“Yang mula-mulanya si bapa selalu menyebut anakku Sazali dan akhirnya menjadi penderhaka kerana dia dipelihara dengan dimanjakan. Bapa Sazali memanjakan Sazali kerana terlalu sayang akan anaknya. Kerajaan BN memanjakan rakyat mahukan sokongan. Itu sahaja perbezaan,” tulisnya lagi.

Beliau yang menggunakan nama Sang Kelambai di akhir tulisannya menyatakan: Teringat dialog Sazali. Sazali ada banyak pengikut dan mereka sanggup mati kerana Sazali. Siapa Sazali hari ini?

-/ Harakahdaily

0 Komen pengunjong :