Cadang Mahathir, jelas ahli kabinet Najib lemah


SHAH ALAM: Cadangan Tan Sri Zainuddin Maidin agar Tun Dr Mahathir Mohamad kembali menerajui kabinet memberi tamparan hebat bukan sahaja kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, malah seluruh ahli kabinetnya.

Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Mahfuz Omar berkata, dalam skop yang lebih luas, cadangan tersebut menggambarkan semua anggota dalam kabinet Najib hari ini, lemah dan tidak boleh diharap.

"Kenyataan beliau itu benar-benar menunjukkan bahawa Najib gagal dalam pentadbirannya, malah terlalu lemah serta tidak layak untuk memegang jawatan sebagai Perdana Menteri.

"Beliau jua tidak mencadangan nama Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin sebaliknya nama Dr Mahathir dicadangkan, ini jelas membuktikan barisan kabinet Najib ini tidak ada seorang pun yang layak untuk mentadbir negara ini," jelasnya kepada Harakahdaily.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas Zainuddin yang juga bekas Menteri Penerangan, yang mengakui kelemahan pentadbiran Najib sehingga mencadangkan Dr Mahathir yang juga bekas Perdana Mneteri kembali semula menerajui negara.

Zainuddin ketika mengulas kewajaran Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) diwujudkan semula berkata, akta itu tidak perlu malah lebih perlu adalah Dr Mahathir itu dikembalikan dalam kabinet bagi mengatasi kelemahan Najib.

Najib katanya terlalu lemah khususnya apabila diancam dari sudut perkauman, agama dan tekanan ekonomi.

Mengulas lanjut Mahfuz yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena berkata, kenyataan Zainuddin itu turut membuktikan negara ini sedang dalam krisis terutama dari sudut ekonomi, perkauman dan agama.

Jelasnya, Zainuddin dan bekas Perdana Menteri itu perlu mendesak agar Najib segera membubarkan parlimen bagi memberi peluang kepada rakyat membuat pilihan dalam pilihanraya.

"Dari sudut perundangan itu tidak boleh dilakukan, adalah lebih baik kedua-dua mereka mendesak kerajaan agar membubarkan parlimen bagi memberi laluan pilihanraya yang baru.

"Rakyat boleh membuat pilihan, apatah lagi mereka berada dalam keadaan yang tertekan akibat dari kos sara hidup yang begitu tinggi, mereka mengharapkan sebuah kerajaan yang lebih perihatin dan bukan sebuah kerajaan yang lemah," sambung beliau yang juga merupaka Ahli Parlimen Pokok Sena.

Mahfuz turut berpendapat pembubaran parlimen adalah satu langkah terbaik bagi memastikan negara ini tidak terjerumus dalam keadaan yang lebih teruk.

Ditanya adakah gesaan agar ISA dikembalikan menjadi isu utama, jelas beliau perkara itu hanya menjadi sandaran semata-mata tetapi motif utama adalah untuk meminta agar Dr Mahathir kembali dalam kerajaan yang semakin lemah sepanjang berada di bawah pentadbiran Najib.

34 comments :

  1. Hello!
    Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  2. This is my first visit to this site. Great and very informative issues can be found in this web site, thanks.

    ReplyDelete
  3. When I read your article on this topic, the first thought seems profound and difficult. There is also a부천출장안마
    남양주출장안마
    포천출장안마
    수원출장안마
    성남출장안마 bulletin board for discussion of articles and photos similar to this topic on my site, but I would like to visit once when I have time to discuss this topiccc.

    ReplyDelete
  4. started out with an incredible objective of ensuring environmental sustainability through innovative초콜릿
    초콜릿
    초콜릿
    초콜릿
    초콜릿 green engineering. Our journey began as a fertilizer manufacturing company, utilizing available wastes and converting them into value-added nutrition for plants.

    ReplyDelete
  5. When your website or blog goes live for the first time we provide.Treat Your Taste Buds to Delectable Designer Cakes - Now Delivering in Varanasi.Birthday cake in Varanasi

    ReplyDelete