Polis Mahu Halang Demonstrasi Kecam Israel

Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa menyifatkan tindakan polis mahu menghalang demonstrasi bagi membantah serangan Israel atas misi kemanusiaan ke Gaza sebagai “tidak mengikut perkembangan semasa.”
kerana ketika seluruh dunia mengadakan perhimpunan bagi membantah kekejaman yang dilakukan Israel, polis pula mahu menghalangnya. Lagipun ini adalah perhimpunan rakyat yang sama-sama membantah kekejaman yang dilakukan Israel, kata beliau ketika ditemui selepas program Solat Hajat Perdana dan Pidato Khas bagi menyokong dan mendoakan keselamatan konvoi misi bantuan kemanusian ke Gaza malam tadi.

Nasharudin berkata demikian ketika diminta mengulas amaran Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Wira Muhammad Sabtu Osman bahawa polis tidak menerima sebarang pemohonan untuk mengadakan perhimpunan dan menyifatkannya sebagai perhimpunan haram serta di khuatiri akan membahayakan keselamatan awam dan mendatangkan unsur keganasan

Nasharudin berkata perhimpunan itu akan tetap diteruskan kerana berpendapat ia hanya perhimpunan aman dan tidak akan mengundang bahaya. Beliu juga hairan bagaimana Ketua Polis Kuala Lumpurboleh berpendapat sedemikian.


Kembara Jr ..... Bila saja ada puak-puak bukan dari puak Umno/BN nak buat perarakan mesti di label perarakan haram kerana tiada permohonan dibuat, merbahaya keselamatan awan, konon. Tapi bila puak-puak Umno/BN yang buat semuanya halal, ada permohonan ( Walaupun tak memohon ) dan polis siap mengawasinya.

Tau tak kerja sapa ni supaya jangan diadakan perhimpunan!! dah tentu kerja-kerja dari penasihat-penasihat APCO yang tak mahu perhimpunan bantahan ini diadakan. Kalau tidak, apa guna dia jadi penasihat perdana menteri 1Malaysia.

Lawannn.....Tetappp.....Lawannn

1 comment :

  1. Kalau pembakatan buat tak boleh tapi kalau Umno/BN buat semua boleh. Biar pun tak ada kelulusan. Siap polis jaga lagi

    ReplyDelete