Pemuda Umno Lapor Polis Anwar Sifatkan Hakim Bahalol

Pergerakan Pemuda UMNO, melalui  setiausahanya hari ini membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi berhubung kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim baru-baru ini yang menghina institusi kehakiman negara apabila menggelarkan hakim yang mengadili kes beliau sebagai ‘bahalol’.


Megat Firdouz berkata, laporan itu dibuat kerana pihaknya mendapati kenyataan Anwar adalah subjudis kepada kes beliau yang sedang dibicarakan. Kata beliau, sebagai ketua pembangkang di Parlimen, Anwar tidak sepatutnya membawa sistem kehakiman sebagai bahan tohmahan di pentas politik dengan meracuni fikiran rakyat. Beliau juga percaya Anwar mempunyai niat jahat yang sengaja dilakukan untuk menghasut dan menimbulkan kesangsian orang ramai terhadap sistem kehakiman negara.


Kembara Jr ..... Puak-puak ni tak ada kerja lain yang lebeh penting daripada membuat lapuran polis ke? Bila pembangkang cakap lebeh sikit lapur polis. Bila rasa Umno/BN kena hentam lebeh sikit buat polis. Macam budak-budak, bila kawan kata sikit balik beritahu mak/ayah. Mak/ayah pun jenis bahlol juga terima aduan anak tanpa usul periksa. Salahkan kawan si anak. Dia tak siasat pun betul atau tidak apa yang anaknya mengadu tadi.

Banyak lagi yang berfaedah yang sewajarnya dilakukan wahai pemuda-pemuda Umno. Ketika bertenaga inilah pemikiran hendak difokuskan kepada kerja. Carilah dan berpakatlah untuk lakukan kerja yang boleh membangunkan Bangsa Melayu kita ke, mengajar anak bangsa kita supaya lebeh cerdik ke. Itukan berfaedah daripada buat lapuran polis yang tidak menguntungkan sesiapa... Lain lah kalau benda nak di lapur tu betul-betul serious. Aku pun setuju....

Lawannn.....Tetappp.....Lawannn

1 comment :

  1. Nak kata apa lagi dah tak de kerja lain dah. Kerja nya tunggu puak pembangkang buat salah, salah kecil @ besar tak kira. Kemudian kerjanya lapur kepada polis

    ReplyDelete