Jangan terheret dengan isu ‘Amanat Haji Hadi’

Serangan demi serangan untuk menjatuhkan kredibliti Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang melalui media masa dan cetak. Terbaru adalah isu ‘Amanat’ yang sebenarnya petikan ceramah beliau pada 7 April 1981 lalu.

Kisah 31 tahun yang lalu diungkit dan diperhangatkan kembali oleh semua media milik Umno BN.

Jaringan Profesional Muslim (MPN) melihat isu ‘Amanat Haji Hadi’ ini adalah siri saraf dan serangan politik Umno BN bagi menjatuhkan musuh politik mereka. Mereka tiada modal lain untuk menjatuhkan kewibawaan dan kredibiliti kepimpinan PAS.

Jika PKR mereka momokkan dengan kononnya skandal seks pemimpin utama, DAP dengan isu komunis dan PAS mereka akan mengheretnya dengan isu keagamaan.

MPN menyeru seluruh pemimpin dan pengikut Pakatan Rakyat jangan leka dengan isu yang dicipta oleh Umno BN ini. Tumpukan sepenuh perhatian dengan membongkar dan mendedahkan kepincangan pemerintahan Umno BN.

Isu pendedahan Deepak yang perlu diambil serius kerana ianya melibatkan keselamatan negara. Isu yang berkaitan dengan lapan tuntutan Bersih, Anti-Lynas, Anak dan sebagainya perlu diperhangatkan dengan lebih giat lagi.

Pemimpin dan pengikut Pakatan Rakyat jangan mudah terpedaya dengan tarian dan mainan Umno BN dalam pelbagai isu yang sengaja di timbulkan demi menutup keaiban yang sudah jelas di depan mata.

MPN juga menyeru pertubuhan-pertubuhan yang sengaja mencari publisiti murahan atas isu ‘Amanat Haji Hadi’ ini seperti Isma, Perkasa supaya berhenti mengeluarkan kenyataan yang dangkal dan tidak melihat kepada sejarah.

Dr Ghazali Hasbullah
Dr Wan Jihan Wan Din
Sulaiman Akhlakan

Ahli Majlis Muslim Profesional Network

0 Komen pengunjong :