Sepi Tanpa adik

Sehari dua ini aku merasakan begitu sunyi sekali. Puncanya ialah adik tidak ada dirumah. Kami jarang sekali berpisah sebab itulah terasa sepinya. Biasanya rumah kami diwarnai dengan rioh rendah adik. Tak adanya sunyilah suasana rumah. Adik telah mengikuti kak angah kerumahnya di Kuantan.
Untuk menghilangkan kesunyian balik kerja saje aku menghadapi komputer atau menonton Tv. Sedikit sebanyak hilanglah rasa sunyinya namun masih juga teringatkan adik. Biasanya sewaktu beginilah aku mengacau adik."Adik buat air abah". Mulalah adik mengomel. Rioh rendahlah bunyinya. Begitulah gelagat adik. Walaubagaimanapun adik kedapur juga membuat apa yang aku suroh. Tanpa bertanya, adik terus buat air kopi favourite aku. Adik sudah tahu apakah air kegemaran ku itu. Tak sampai lima minit adik akan hantarnya kepada ku. Itulah membuatkan aku sayangkan adik, sebagaimana aku sayangkan abang  dan kakakn-kakaknya juga.                                                   

1 comment :

  1. huhu! blaja² r abah jauh ngan anak²..nanti sumer jauh ngn ma abah..hehe!

    ReplyDelete