Lewat ke Pejabat

Hari ini merupakan hari bersejarah bagi ku kerana lewat kepejabat akibat tidak boleh bangun dari tidur. Puas isteri ku kejutkan namun bagaikan ada sesuatu yang memaksakan supaya aku terus tidor. Walaupun dikejutkan aku terus juga tidur. Aku hanya bangun pada pukul 0850 pagi. Bergegas kebilik mandi kemudian kenakan pakaian dan terus kepejabat tanpa bersarapan pagi. Aku sampai dipejabat pukul 0920 pagi. Hari ini pula merupakan hari senggaraan tahunan dibahagian kilang. Kelam kabut aku dibuatnya, banyak benda perlu diuruskan untuk senggaraan tersebut.
Dipejabat, setelah urusan kilang selesai aku ashik memikirkan kenapa aku tak boleh bangun sebagaimana biasa pagi ini hinggakan tidak menunaikan solat suboh, solat yang wajib keatas orang Islam. Kebiasaan aku bangun pukul 0500 pagi tiap-tiap hari. Itulah routine harian bangun pagi ku. Disebelah malam begitu juga, aku rasakan aku tidur sebagaimana malam sebelum ini. Tidak lewat daripada itu. Waktu tidur ku adalah diantara 1230 malam hingga 0100 pagi tiap-tiap malam.
Kesimpulannya aku rasakan tentu ada hikmah daripada kejadian tersebut cuma aku saja tidak tahu. Hanya tuhan saja yang tau. Setiap yang baik itu dari Allah manakala setiap yang burok itu dari kita sendiri. Doa ku pada mu tuhan agar tidak akan berulang lagi kejadian sebegitu.

0 Komen pengunjong :