Pengerusi PKR Selangor Di Minta Bertanggongjawab Gagal Pertahan Kerusi Hulu Selangor

Desakan perubahan di Selangor dijangka menjadi perhatian ekoran kesan kegagalan mempertahankan kerusi Parlimen Hulu Selangor ketika pilihan raya kecil 25 April lalu.

Difahamkan perwakilan dari Selangor dijangka membawa cadangan meminta agar pucuk kepimpinan negeri memikul tanggungjawab atas kegagalan itu dengan melepaskan jawatan sebagai pengerusi negeri Selangor. Malah difahamkan desakan itu juga antara kandungan laporan bedah siasat yang disediakan baru-baru ini.

Kongres Nasional Keenam bermula malam ini dengan perasmian perhimpunan sayap Pemuda dan Wanita manakala peringkat pusat Sabtu dan Ahad ini. Presiden PKR Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail dalam ucapannya dijangka akan menyentuh keberkesanan kepimpinan dan hala tuju Selangor yang diterajui wakil PKR.


Kembara Jr ..... Dalam memperkukuhkan PKR janganlah pula  ada pilih bulu atau orang ini orang siapa, atau orang itu orang siapa sebagaimana terdapat dalam setengah parti.. Ketegasan semestinya digunakan. Salah tetap salah jangan salah kata betul dan betul kata salah. Perbuatan sebegini akan menganiyai ahli akibatnya parti juga akan bermasalah..

Dalam kes pengerusi PKR Selangor, Khalid Ibrahim. Kalau betul-betul kegagalan mempertahankan Hulu Selangor dulu adalah kesalahannya, buatlah keputusan terbaik semasa membahasnya. Jika perlu diganti dengan orang lain yang lebeh berwibawa, lakukan. Demi kebaikan parti lakukan. Apa yang perlu ialah sesuatu yang hendak diputuskan biarlah ada bukti yang kukuh dan jangan hanya andaian sahahja. Kita tak mahu ada musuh diluar sna tu yang gunakan musang berbulu ayam dalam parti untuk menjayakan agenda kotor mereka. Jika ini berlaku keadilan sudah tidak ada bagi mereka yang dikenakan sesuatu tindakan.....

.....Lawannn.....Tetappp.....Lawannn

0 Komen pengunjong :