Nik Aziz Dilarang Berceramah Di Masjid Hulu Selangor

Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dilarang menyampaikan ceramah atau kuliah Maghrib di mana-mana masjid dan surau di Hulu Selangor. Pengarah JAIS, Datuk Muhammed Khusrin Munawi berkata, arahan itu bukan ditujukan kepada Mursyidul Am Pas sahaja tetapi juga kepada semua pihak. Larangan itu sebagai menjunjung titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah yang melarang pengunaan masjid oleh individu-individu berkepentingan politik menggunakan untuk tujuan berkenaan.

Mengikut lapuran, Sultan Sharafuddin menitahkan polis supaya bertindak tegas terhadap mana-mana pihak yang menggunakan masjid untuk berkempen dalam pilihan raya kecil parlimen Hulu Selangor yang sedang berlangsung sekarang.

Kembara Jr ..... Takutnya Umnongok kepada Datuk Nik Aziz sehingga sanggup mengeluarkan arahan sedemikian. Begitulah realiti kehidupan kita dibumi bertuah ini. Kalaulah Nik Aziz itu dari golongan Umnongok aku berani katakan bahawa sudah tentu tiada larangan demikian akan dikeluarkan. Walauapapun kita berusaha dan berdoa kepada allah agar Umnongok/BN ditumbangkan agar kita dapat menggunakan masjid dan surau sebaik mungkin.



.....Lawannn.....Tetapppppp.....Lawannnnnnnnn........
 

0 Komen pengunjong :