DAP sah guna logo PAS, KEADILAN


KUALA LUMPUR, 19 APR: Parti Tindakan Demokratik (DAP) mengesahkan akan bertanding menggunakan logo PAS pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) 5 Mei ini.
Ini berikutan kegagalan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) untuk menarik balik notis terhadap DAP seperti yang dituntutnya, semalam.
Ketika dihubungi media, Pengerusi DAP Karpal Singh berkata, keputusan itu diambil kerana ‘tiada tanda-tanda surat itu akan ditarik balik oleh ROS’.
“Kami akan teruskan apa yang diputuskan semalam dan bertanding menggunakan lambang PAS di Semenanjung dan PKR di Sabah dan Sarawak,” ujar beliau.
ROS menghantar notis pada petang 17 April lalu mengatakan Jawatankuasa Eksekutif Pusat DAP tidak diiktiraf, walaupun pada paginya bersetuju menangguhkan siasatan terhadap DAP sehingga selepas pilihan raya umum.
Berikutan tindakan yang disifatkan bermotif politik itu, Dapa pada sidang media di Ibu Pejabat DAP semalam; Setiausaha Agung PAS dan PKR bersetuju mengeluarkan watikah membenarkan penggunaan logo parti itu bagi membantu DAP yang teraniaya akibat kekalutan Barisan Nasional (BN). – Roketkini.com

1 comment :

  1. KERAJAAN PUKIMAK, CELAKA DAN PENGECUT WAJIB DITUMBANGKAN !!!

    HABIS SEMUA BADAN BEBAS DIPERKUDAKAN.

    UBAH !!!

    INI KALI LAH ... TUKAR !!!

    ReplyDelete