Salahlaku Noh Omar, Tunggu Masa Lapor Kepada SPRM Dan Polis


SHAH ALAM 28 OGOS : Ng Suee Lim menegaskan beliau hanya menunggu masa yang sesuai untuk membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan polis berhubung salahlaku Menteri Pertanian Dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar berkenaan Projek Kolam Udang yang didakwa Noh punyai kepentingan.
“Kita mempunyai maklumat terperinci dan dokumen yang ada di tangan, kita dalam masa terdekat ini memikirkan untuk membuat laporan polis oleh penduduk setempat dan saya sendiri bagi membantu polis menyiasat bagaimana projek Kolam Udang ini boleh dibuat secara usahasama.
“Selepas itu kita akan ke pihak SPRM di Putrajaya yang merupakan tindakan susulan kita pada akan datang,” kata Ng Suee Lim yang merupakan Adun Sekinchan ketika dihubungi.
Ng menambah beliau tidak akan lepas tangan berhubung isu berkenaan agar rakyat dapat mengetahui perkara sebenar.
“Agar rakyat Selangor dan Malaysia mengetahui bagaimana sikap dan perwatakan Noh Omar ini sebagai Menteri Pertanian dan Timbalan Perhubungan Umno Selangor yang berhasrat menawan Selangor dan mahu menjadi Menteri Besar.
“Ia berhubung kewibawaan Noh sebagai pemimpin yang cakap tidak serupa bikin dan slogan rakyat didahulukan tetapi dalam isu ini bukan rakyat yang didahulukan tetapi Noh yang didahulukan,” kata beliau.
Pada 8 Ogos lalu, kira-kira 150 petani dan nelayan mengadakan perhimpunan aman di hadapan pintu masuk projek kolam udang di Tanjong Karang yang didakwa penduduk Noh punyai kepentingan sehingga menjejaskan sumber pendapatan mereka.
Mereka juga mendakwa Noh selaku Menteri Pertanian Dan Industri Asas Tani tidak wajar terlibat dalam projek penternakan udang itu kerana ia akan mewujudkan percanggahan kepentingan.
“Noh belum lagi memberikan penjelasan yang sepenuhnya kepada rakyat dan rakyat tertunggu-tunggu, sehingga kini dan rakyat tertanya-tanya kenapa Menteri Pertanian terlibat dalam penternakan udang.
“Sedangkan ini bercanggah dengan portfolio sebagai Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani yang merupakan percanggahan kepentingan.
“Dan isu ini juga pihak Noh Omar masih tidak menjawab,” ujarnya.
.

0 Komen pengunjong :