SHAH ALAM : Propaganda Umno-BN menerusi iklan “Sayangi
Selangor” di stesen dan gerabak Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB)
diyakini gagal mempengaruhi majoriti rakyat yang kini bijak menilai apa
yang terbaik untuk diri mereka.
Menurut Pengarah Komunikasi PKR, Nik Nazmi Nik Ahmad, tindakan
tersebut adalah usaha terdesak Umno-BN untuk meraih sokongan bagi
mengekalkan kuasa di samping cubaan merampas kembali Selangor daripada
Pakatan Rakyat (Pakatan).
Adun Seri Setia itu menambah, secara prinsipnya pendekatan Umno-BN
itu adalah salah kerana biarpun KTMB adalah agensi Kerajaan Pusat tetapi
ia bukan agensi parti berkenaan.
“Kalau betul-betul mereka nak berlaku adil, mereka seharusnya membuka
peluang kepada semua pihak termasuk Kerajaan Selangor atau Pakatan
untuk iklankan di KTMB.
“Ini salah guna kuasa tetapi saya tidak risau kerana rakyat pun sudah bijak menilai. Kita lihat Umno-BN semakin terdesak menggunakan semua medium yang ada,” katanya ketika dihubungi Selangorkini di sini hari ini.
Nik Nazmi selanjutnya berkata, KTMB sewajarnya melihat perkara itu
secara adil kerana realitinya ia adalah milik seluruh rakyat Malaysia.
Dalam laporan media sebelum ini, Pengerusi KTMB, Datuk Seri Mohd Zin
Mohamed berkata kempen iklan “Sayangi Selangor” dibayar tetapi enggan
mendedehakan siapa yang menanggung kos untuk kempen itu.
.
0 Komen pengunjong :