PKR: Pendedahan Ummi konspirasi pilihan raya


PETALING JAYA: PKR mendakwa pendedahan Ummi Hafilda Ali adalah satu konspirasi baru yang dirancang untuk menyekat kemaraan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat dalam pilihan raya umum ke 13.
Bekas Naib Presidennya, Mustafa Kamil Ayub berkata, pendedahan terbaru Ummi itu susah  dipercayai kerana ia berlaku berbelas tahun lalu.
“Jika benar mengapa tidak didedahkan pada masanya atau setahun dua selepas itu. Kalau dua tiga belas tahun kemudian, susah hendak percaya.
“Ini satu konspirasi melibatkan elemen lain yang dirancang menjelang pilihan raya,” kata beliau lagi.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas pendedahan terbaru Ummi bahawa seorang wanita dipercayai memiliki atau mempunyai kaitan dengan 62 hartanah mewah berupa kondominium dan banglo yang ada kaitan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim .
Ummi adik kepada Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali mendedahkan perkara tersebut semasa disiasat selama kira-kira lima jam oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di ibu kota semalam.
Manakala Timbalan Pengerusi PKR Pahang, Ahmad Nizam Hamid berkata, Ummi tidak ada kredebilti dan orang tidak akan mempercayainya.
“Tidak ada assa langsung untuk percaya kerana ia pakatan jahat pihak tertentu terhadap Anwar,” katanya yang juga ketua PKR Temerloh
.

0 Komen pengunjong :