Pas : Siasat Anwar Untuk Bersihkan Namanya


KUALA LUMPUR, 25 JUN: Pas mengalu-alukan siasatan terhadap pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat seperti Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bagi membersihkan nama mereka daripada dakwaan yang dipaparkan di dalam media.
Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub berkata, Anwar, yang merupakan Ketua Pembangkang, telah mencabar mana-mana Ahli Parlimen dan Menteri untuk membahaskan perkara tersebut di dalam Parlimen, tetapi tiada yang tampil.
Kata Salahuddin, Pas mengalukan sekiranya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mahu menyiasat dakwaan bekas Penolong Gabenor Bank Negara, Datuk Abdul Murad Khalid yang Anwar memiliki 20 akaun induk bernilai RM3 bilion.
Pas juga tiada masalah kika SPRM ingin menjalankan siasatan terhadap Nik Aziz, yang merupakan Mursyidul Am Pas, kata Salahuddin yang juga MP Kubang Kerian.
Kita tidak mempunyai masalah untuk mana-mana pihak untuk menjalankan siasaatan atas apa-apa tuduhan dan itu adalah pendirian Pas,” katanya dalam sidang media di lobi Parlimen.
Anwar sebelum ini menafikan beliau memiliki akaun tersebut dan berkata perkara ini pernah disiasat semasa dakwaan tersebut muncul pada tahun 1999.
Akan tetapi, kes tersebut telah ditutup dan tiada apa-apa tindakan diambil terhadap Anwar.
.

0 Komen pengunjong :