Kadir beri signal Umno perlu ditolak pada PRU-13


KUALA LUMPUR: PAS menyifatkan pengumuman veteran Umno Tan Sri Abdul Kadir Syeikh Fadzir untuk keluar parti sebagai tamparan hebat kepada Presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak itu sendiri.

Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar berkata, tindakan Kadir itu untuk menebus maruah negara yang digadai oleh BN.

"Saya percaya tindakan Tan Sri Abdul Kadir merupakan satu tamparan kepada Najib yang baru-baru ini berkata rakyat jangan cuba menggadaikan masa depan negara untuk memberikan sokongan kepada pembangkang.

"Saya percaya tindakan Tan Sri Abdul Kadir  ialah satu tindakan menebus maruah negara yang tergadai oleh BN," kata beliau kepada Harakahdaily.

Sambil mengucapkan tahniah kepada Kadir yang disifatkannya membuat keptusan yang tepat, Mahfuz juga berkata, tindakan kadir itu merupakan satu 'signal' kepada masyarakat untuk menolak Umno.

"Saya ucapkan tahniah kepada beliau kerana tindakan berani dan ini satu keputusan demi untuk masa depan negara kita.

"Memang sesuai dengan apa yang pernah dikatakan oleh Tengku Razaleigh Hamzah bahawa kekalahan Umno dalam pilihan raya akan datang baik untuk negara.

"Tindakan Tan Sri Abdul Kadir ini merupakan proses permulaan untuk memberikan satu signal kepada masyarakat bahawa meninggalkan Umno secara beramai-ramai adalah satu kebaikan untuk negara dan manfaat yang sangat besar kepada negara," katanya yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena.

Mahfuz juga berkata, PAS bersedia menerima Kadir sekiranya beliau berhasrat menjadi ahli PAS.

"PAS adalah parti yang terbuka untuk menerima sesiapa sahaja yang bersedia untuk membawa perubahan kepada masa depan negara.

Beliau turut berharap lebih ramai ahli Umno khusunya bekas pemimpin parti itu mengikuti jejak langkah Kadir.

0 Komen pengunjong :