Karpal : Najib Dan Ezam Boleh Di Dakwa

Peguam Karpal Singh berkata Datuk Najib dan Ezam Md Noor boleh didakwa kerana tidak memfailkan laporan polis berhubung tuduhan Saiful  terhadap Anwar Ibrahim.  Beliau berkata demikian di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur semasa meneliti pengakuan Saiful menemui Najib, Ezam, Rodwan Mohd Yusof dan Mumtaz Jaafar, sebelum pemeriksaan hospital. Najib dan mereka terbabit boleh dikenakan tindakan dibawah Seksyen 202 Kanun Keseksaan kerana gagal memfailkan laporan polis seperti yang ditetapkan Seksyen 13 Kanun Acara Jenayah.

Ketika disoal peguambela, Saiful mendakwa beliau tidak mengentahui individu terbabit memfailkan laporan polis terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Sri Anwar Ibrahim. Beliau juga mendakwa Ezam dan Mumtaz tidak mengalakkan beliau memfailkan laporan polis kerana bimbangkan akan keselamatannya.

Saiful juga menafikan memberitahu polis, Hospital Pusrawi dan Hospital Kuala Lumpur bahawa sejenis objek plastik dimasukkan ke dalam duburnya. Beliau turut menafikan majlis sumpah laknat di Masjid Wilayah Persekutuan telah dirancang diadakan beberapa hari sebelum penamaan calon Pilihanraya Kecil Permatang Pauh.


Kembara Jr ..... Meneruskan perbicaraan, ada saja alasan baru yang diutarakan oleh Saiyfool bagi menguatkan lagi dakwaannya yang konon nya dia diliwat. Walauapapun ramai rakyat yang tidak percaya dan akin dengan perjalanan kes perbicaraan liwat II ini . Sebenarnya Anwar menjadi mangsa untuk satu tudohan palsu bagi menyekat pengaruhnya itu sebenarnya. Sama-samalah kita mengikuti perkembangan seterusnya............

.....Lawannn.....Tetappp.....Lawannn

0 Komen pengunjong :