RPK Cabar Dakwanya Di United Kindom

Pengendali Malaysia Today, Raja Petra Kamaruddin mencabar pihak berkuasa Malaysia agar membawa segala tuduhan yang dikenakan ke atasnya di mahkamah United Kindom. RPK muncul buat pertama kali setelah sekelian lama menghilangkan diri.

RPK berkata, beliau sanggup berhadapan dengan tuduhan fitnah dan hasutan, malah rayuan terhadap pembebasan daripada tahanan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) jika diberikan hak perundangan yang sama rata.
Beliau akan berhadapan dengan kerajaan dan akan lawan tetapi beliau akan buat apa yang Sun Tzu berkata ‘lawan dia di wilayah anda’. Jadi katanya wilayah beliau adalah United Kindom.


Kembara Jr ..... Aku yakin 150% yang Najib tak akan sahut cabaran RPK tu. Dia tau kalau dia sahut cabaran maknanya maruahnya akan tercalar. Kalau di Malaysia mahkamah dibawah kuasa dia. Keputusannya dia yang buat, maka berani lah dia nak dakwa tapi kalau buat dakwaan di UK tentu dia takut kerana dia tak boleh arah mahkamah UK. Undang-undangnya adalah betul-betul undang-undang, yang salah tetap salah tak macam negara 1Malaysia yang salah boleh jadi tak salah dan bebas jika dari Umno/BN. Sebaliknya kalau dari Pakatan Rakyat, semasa perbicaraan itu tak boleh, ini tak boleh. Seolah-olah berlawan dengan tanganya diikat. Itulah bezanya undang-undang rimba Malaysia dengan undang-undang negara bertamadum lain.

.....Lawannn.....Tetapppppp.....Lawannnnnnnnn.....

0 Komen pengunjong :