Bung Mokhtar Di Cabar Kosongkan Kerusi Parlimen

Sekumpulan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) wanita berkumpul di hadapan Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur sebagi membantah salah laku Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Mokhtar yang berkahwin dan berpoligami tanpa kebenaran mahkamah. Kumpulan yang terdiri daripada gabungan tujuh NGO itu turut mendesak supaya Bung Mokhtar mengosongkan kerusi parlimennya kerana melanggar undang-undang ekoran berpoligami tanpa kebenaran.
Jurucakap kumpulan tersebut, Maria Chin Abdullah ketika bercakap kepada wartawan di perkarangan Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur berkata ahli parlimen Kinabatangan itu tidak sepatutnya melanggar undang-undang kerana ia memberi mesej yang tidak baik kepada masyarakat.

Selain itu katanya , Bung Mokhtar juga mempunyai reputasi tidak baik kerana sering menjadikan golongan wanita sebagai sasaran dalam ucapannya di Parlimen dan perbuatannya berpoligami tanpa kebenaran juga merupakan satu bentuk penghinaan kepada golongan wanita.

Bung Mokhtar sebelum ini mengaku bersalah kerana mengahwini Zizie Ezette tanpa kebenaran mahkamah pada Disember 2009. Esok, Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur akan menetapkan hukuman kepada kedua-dua mereka dan saksi-saksi.

Kembara Jr ..... Rasa nak tergelak pun ada bila aku ingat bungggg yang satu ni. Apakah orang jenis ini nak jadi pemimpin? Layak ke tidak??? Aku lihat dan dengar kalau dalam Parlimen aku lah hero, berdentum, dentum suaranya sampai tak ada peluang orang lain nak cakap, tapi dirumah takut bini. Pijak semut aku ingat tak mati. Masakan tidak sampai nak berkahwin lagi satu takut nak minta kebenaran bini tua. Malah kerana takut bini kat rumah sehingga langgar peraturan kerana nak kahwin lagi. Ini maknanya penakut dan pengecut. Dah kalau jenis penakut dan pengecut layak ke jadi pemimpin ???? Sendiri mahu ingatlah bungggggggggg!!!!!!

.....Lawannn.....Tetapppppp.....Lawannnnnnnnn.....

0 Komen pengunjong :