Anwar Tetap Ketua Pembangkang

Pimpinan tertinggi DAP tetap mahu Datuk Seri Anwar Ibrahim menerajui pakatan pembangkang selaku Ketua Pembangkang, biarpun DAP menambah kerusi Parlimen berikutan kemenangan pilihan raya kecil Sibu. Pada masa ini, kedudukan kerusi Parlimen ialah 29 dimiliki DAP manakala PKR 24.

Penasihat DAP, Lim Kit Siang berkata kelebihan kerusi DAP berbanding Parti Keadilan Rakyat yang dipimpin Anwar, bukan isu kerana hal ini sudah dipersetujui lebih awal supaya Anwar memimpin gerakan pembangkang. Ini kerana Pakatan Rakyat terus mengiktirafkan kewibawaan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai pemimpin,  Ketua Pembangkang dan bakal Perdana Menteri.

Kembara Jr ..... Satu ikatan dan kepercayaan yang amat membanggakan ditunjukan oleh Pakatan Rakyat. Ini kerana mereka nampak dan yakin akan kebolehan Datuk Sri Anwar sebagai pemimpin Walaupun DAP mempunyai kerusi yang melebehi PKR dan menjadi haknya jawatan tersebut tapi tiada sifat tamak yang ditunjukkan oleh mereka untuk mendapat jawatan tersebut.
Alangkah sayangnya orang kita diluar sana tidak nampak macam mana bangsa lain nampak kemampuan anwar. Mereka tidak nampak bukan kerana apa, cuma sekadar sedikit sogokan yang tak seberapa itulah puncanya. Aku harap mereka ini akan terbuka mata dan hati satu hari nanti.

.....Lawannn.....Tetapppppp.....Lawannnnnnnnn.....

0 Komen pengunjong :