Sime Darby Kerugian 1.6 Billion

Sime Darby hari ini mengumumkan kerugian akibat lebihan kos berjumlah kira-kira RM1.6 bilion, membabitkan projek minyak dan gas Bulhanine dan Maydan Mahzam di Qatar serta projek hidroelektrik Bakun.

Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Sime Darby, Datuk Seri Ahmad Zubir Mursyid, diarah bercuti sehingga tamat tempoh kontraknya pada 26 November depan.

Bagi mengisi kekosongan itu, jawatan Zubir dipangku oleh Naib Presiden Eksekutif Bahagian Perladangan Sime Darby, Datuk Azhar Abdul Hamid.

Azhar akan berkerjasama dengan ketua pegawai operasi kumpulan, Abd Wahab Maskan yang bertanggung-jawab terhadap operasi kumpulan dan ketua pegawai kewangan kumpulan, Tong Poh Keow.

Kembara Jr ..... Aku berharap agar SPRM mengambil inisiatif dengan segera membuat penyiasatan berhubung perkara ini. Siasatan biarlah dengan telus dan seterusnya dakwalah mereka yang terbabit tanpa mengira siapa mereka. Jika ini dibiarkan berterusan tidak mustahil satu hari nanti syarikat ini akan mengalami kerugian yang lebeh teruk lagi daripada yang dialami sekarang ini.

.....Lawannn.....Tetapppppp.....Lawannnnnnnnn.....

0 Komen pengunjong :