Krisis Istana - Menteri Besar Nafi Lepas Tangan

Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz menafikan beliau mengambil sikap lepas tangan terhadap krisis yang berlarutan menyelubungi Istana Kelantan buat masa ini. Akan tetapi bagi beliau kemelut yang melanda Istana Kelantan itu adalah masalah anak beranak dan tidak perlu campur tangan orang lain. Ianya perlu diselesaikan secara dalaman tanpa melibatkan rang luar.


Datuk Nik Abdul Aziz berkata demikian sebagai menjawab dakwaan Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali yang menyatakan bahawa krisis tersebut tidak akan berpanjangan sekiranya Menteri Besar Kelantan itu memainkan peranannya sebagai penasihat kepada Sultan dan Pemangku Raja Kelantan.

Ibrahim juga berkata kemelut yang berlaku hari ini memperlihatkan kegagalan Menteri Besar itu melaksanakan tugasnya dengan baik walaupun telah lama memegang tersebut.

Kembara Jr ..... Pandangan Nik Abdul Aziz itu aku kira ada kewajarannya kerana masalah anak beranak perlulah diselesaikan oleh anak beranak terlebeh dahulu tanpa campur tangan orang luar. Andainya krisis itu berpanjangan dan tidak dapat diselesaikan ketika itu barulah perlu ada orang tengah sebagai penasihat atau pendamai.

Dakwaan Ibrahim Ali tu tak boleh diterima pakai, tau-taulah orangnya jenis macammana. Niat sebenarnya bukan apa, untuk melaga-lagakan Tok Guru. Bila ini terjadi dia tepok tangan. Aku harap ....... Lebeh baik Datuk dok diam-diam sebelum orang bertepok tangan diatas kekalahan datuk dalam pilihan raya akan datang .....tu pun kalau bertanding !!!!!

0 Komen pengunjong :