Khalid Tolak Program Nuklear

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid  menegaskan kerajaan Selangor tidak akan menyokong atau membenar sebarang pembangunan teknologi nuklear dibangunkan di negeri ini. Beliau berkata, kerajaan negeri membuat keputusan demikian kerana memikirkan masih ada punca tenaga lain yang boleh digantikan dengan tenaga nuklear.

Kerajaan Pusat pimpinan Datuk Sri Najib memberi lampu hijau kepada Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air untuk meneruskan rancangan membina loji janakuasa nuklear negara yang pertama dan dijangka beroperasi menjelang tahun 2021.Tan Sri Khalid berpendapat negara pada masa ini masih boleh mempelbagai cara untuk mengguna tenaga sedia ada.

Kembara Jr ..... Betul juga kata Tan Sri Khalid Ibrahim tu, buat masa ini masih banyak lagi sumber semula jadi, jadi apa perlunya kepada nuklear. Sebagai pemimpin kena lah fikir akan kesejahteraan rakyat. Kalau sesuatu yang hendak dibangunkan tu membawa kesan kepada kesejahteraan rakyat baik jangan buat dulu, lainlah sumber asli tu dah tak ada lagi......Lawannn.....Tetapppppp.....Lawannnnnnnnn.....

0 Komen pengunjong :