‘Hentikan politik seluar dalam’


PUTRAJAYA: Calon Parlimen Putrajaya Datuk Husam Musa memberi jaminan Pakatan Rakyat tidak akan menggunakan politik kotor sekiranya diberi mandat mentadbir kerajaan Pusat.
Naib Presiden PAS itu berkata, corak politik pentadbiran Pakatan tidak akan menggunakan ‘seluar dalam yang besar’ untuk menyerang pihak lawan.
“Jika kita berjaya ambil Putrajaya, kita akan hentikan politik seluar dalam besar dan sebagainya, kita sendiri tidak berminat dengan seluar dalam Tun Dr Mahathir (Mohamad),” katanya di hadapan kira-kira 3,000 penyokong di Presint 3 di sini hari ini.
Sementara itu, Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menjamin harta yang selama ini dikaut kroni Umno-Barisan Nasional (BN) akan dirampas dan diagihkan semula kepada rakyat jika berjaya mengambil Putrajaya pada 5 Mei ini.
“Sekiranya Pakatan berjaya ambil Putrajaya, saya akan pastikan semua harta haram yang diambil oleh mereka (BN), dikembalikan kepada rakyat.
“Saya akan pastikan mereka pula tahu apa ertinya rasa bankrap dan rasa susah,” katanya.
Beliau turut meyakinkan penyokongnya bahawa Pakatan akan terus membela kebajikan kakitangan awam selain menambah baik sistem kerja jabatan kerajaan.
“Kita akan pastikan dengan di bawah kerajaan Pakatan, kita akan jaga prestasi dan perkembangan kakitangan pegawai-pegawai kerajaan.
“Masalahnya kakitangan dan pegawai kerajaan ini, kuasa mereka ditentukan oleh orang tertentu,” katanya.
Selain itu, beliau turut mengulangi isu sama dalam manifesto Pakatan, antaranya penurunan harga minyak, pendidikan percuma dan penghapusan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).
Turut dibangkitkan isu kronisme dalam kalangan keluarga Mahathir termasuk isu pemilikan syarikat arak San Miguel.

0 Komen pengunjong :