Mahu gantung DAP; apa lagi yang tinggal pada BN?


SEMUA kita mahu hidup rukun damai tetapi Barisan Nasional (BN) berhadapan dengan detik kritikal mereka tanpa pernah rasa bersyukur. Provokasi berpanjangan, politik fitnah dan seks, laporan media massa yang berat sebelah, politik kaum dan agama, semua ini menunjukkan transformasi politik kebanggaan presiden mereka Najib Razak sudah masuk tong sampah dan sia-sia belaka.
Sedang Pakatan Rakyat (PR) melangkah maju menawarkan pelbagai dasar dan komitmen mendaulatkan kepentingan rakyat, DAP menjadi mangsa ketakutan dan keterdesakan BN berhadapan dengan risiko penggantungan.
Justeru, jika sesuatu berlaku ke atas DAP, sudah tiba masanya rakyat diperlihatkan dengan ketakutan maha dahsyat parti pemerintah BN terhadap kesepaduan kerjasama PR. Ini juga bermakna, BN tidak cukup tangan untuk bekerja dan tidak punya siapa lagi melainkan wang dan jentera kerajaan.
MCA, MIC, Gerakan dan beberapa parti nyamuk yang lain sekadar nama yang bakal menjadi sejarah. BN sekarang adalah UMNO yang menyamar di sebalik belasan parti yang bernaung di bawah mereka. UMNO juga menyamar menjadi hantu menakut-nakutkan rakyat Malaysia khususnya orang Melayu terhadap PR khususnya DAP.
Hari pertama saya ditugaskan membuat liputan kempen PRU-13 di Kluang, menyaksikan bagaimana sebuah papan iklan gergasi memuatkan gambar calon Pakatan Rakyat di bulatan Taman Tasik, Kluang Johor menyembah bumi akibat perbuatan khianat pihak lawan malam tadi; iaitu, hari yang sama DAP berhadapan dengan risiko penggantungan penggunaan logo parti oleh Pendaftar Pertubuhan yang menimbulkan pelbagai spekulasi.
Bagaimanapun, perkara itu sama sekali tidak melemahkan semangat juang DAP bersama teman PR yang lain. Rakyat akan terus bangkit melawan pembodohan dan manipulasi demokrasi BN.
Samada digantung atau tidak, DAP sudah menyatakan kesediaannya untuk bertanding di bawah logo PAS dan PKR malah dialu-alukan oleh teman gabungan.
Ringan sama dijinjing, berat sama dipikul, PR telah menunjukkan solidariti yang tinggi antara satu sama lain. Perkara ini menyebabkan BN lebih bingung dan mati akal. Ini adalah bukti PR benar-benar sedia, konsisten dan teguh dengan prinsip yang dipersetujui bersama. BN bagaimana?

-Roketkini.com

1 comment :

  1. Kita kena berHATI HATI...BN UMNO laknat...sedang PASANG JERANGKAP samar...naikkan SUHU kepanasan KAUM CINA...supaya segera TIMBUL ...HURU HARA...maka pilhanraya / PARLIMEN di gantung...ISTIHAR DARURAT...dan ulang kembali ...OPERASI LALANG madey...pujuk hati KAUM CINA...mereka boleh tanding BEBAS...kemudian...LOMPAT masuk Pakatan Rakyat...???

    ReplyDelete