“Jeneral” pilihan raya BN mungkin bertukar?


BACHOK: Mungkinkah kepulangan bekas penyiasat persendirian, Balasubramaniam a/l Perumal (P1 Bala) menyebabkan “jeneral" pilihan raya BN bertukar tangan bagi menghadapi pilihan raya umum ke-13.

Inilah isu yang sedang hangat diperkatakan sekarang apabila Datuk Seri Najib Razak menukar tarikh hasrat pembubaran parlimen berkali-kali.

Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu membangkitkan siapakah yang bakal mengetuai jentera pilihan raya BN kali ini selepas P1 Bala pulang ke tanah air sekarang.

“Bala orang terbabit secara langsung dalam akuan sumpah 1 dan akaun sumpah 2 dalam kes menyebabkan kematian menyayatkan warga Mongolia Altantuya Sharribuu,” katanya pada ceramah Himpunan Kebangkitan Rakyat parlimen Bachok di sini kelmarin.

Dan malam ini P1 Bala dijangka muncul di pentas sama di Kompleks Pendidikan Islam Bachok di Kampung Badak, kampung asal Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Mustapa Mohamed.

Bala akan bergandingan dengan Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia, CheguBard (Badrul Hisham Sharin).

Sebelum ini laman berita media baru turut membayangkan Najib dijangka tidak akan mengetuai jentera BN pada PRU-13 memandangkan kes Altantuya kini dihangatkan semula.

Mohamad berkata, sekarang zaman maklumat di hujung jari di mana segala perkara terdedah dalam masa sekelip mata.

“Sekarang juga rakyat membuat pertimbangan berdasar kepada fakta dan bukan lagi dengan umpan projek pembangunan dan habuan lain.

“Era mengumpan projek pembangunan hanya laku sekitar tahun 1970-an dan 1980-an, namun sekarang tidak lagi,” katanya.

Hadir sama pada ceramah itu Yang Dipertua PAS Bachok, Datuk Omar Mohamd, Adun Tawang, Ustaz Hassan Mohamood, Adun Jelawat, Abdul Azziz Kadir dan pendakwah bebas, Khairul Ikwan.

Sempena program berkenaan Mohamd melancarkan pertubuhan Solidariti Anak Bachok Tuntut Royalti dan Pendaratan Minyak di Bachok (Cabar). Cabar diketuai Marzuk Shaari.

0 Komen pengunjong :