Turun HKR demi jayakan amalan politik baru – Saifuddin Nasution


KUALA LUMPUR 12 JANUARI: Setiausaha Agung KEADILAN, Datuk Saifuddin Nasution Ismail menyeru segenap lapisan rakyat turun menyertai Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR) untuk menjayakan hasrat bagi membina amalan politik baru di negara ini.
Ahli Parlimen Machang itu berkata, politik baru akan menjadi asas pentadbiran negara apabila diperintah Pakatan Rakyat bagi menggantikan politik lama yang diamal kerajaan Umno BN.


“Kita mahu menolak politik lama yang penuh dengan kejijikan adu domba, perkauman sempit dan politik yang bakar sentimen agama dalam kalangan rakyat. Mari kita mulakan politik baru iaitu politik kasih sayang.
“Iaitu kita sebagai sebuah keluarga besar yang membawa harapan kepada bumi yang kita pijak dan langit yang dijunjung. Ayuh kita mulakan politik baru di bumi Malaysia,” katanya.


Berucap depan lebih 5,000 ribu rakyat pada program Countdown HKR di padang Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru di sini, tengah malam tadi, Saifuddin sebagai penceramah terakhir, turut menyatakan keyakinan mengenai berlakunya peralihan kerajaan ekoran kerjasama baik dari polis.
“Belum pernah Pakatan dilayan sebegini baik. Saya baca situasi ini dalam dua isyarat iaitu polis mahu memulakan perubahan baru. Kedua, barangkali polis sudah membaca  PRU akan datang, berlaku perubahan tampuk kerajaan,” katanya.


Seramai 74 penceramah pelbagai latar belakang tampil dalam program itu, sekali gus menjadi rekod paling ramai memberi ucapan pada satu program.
Antaranya Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua;  Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu; Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar; Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM); bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Fauzi Shaari; aktivis sosial, Hishamuddin Rais; Kartunis, Zunar dan Ronasina, selain bekas pelakon, Abby Abadi.
Acara berakhir dengan bacaan doa yang dipimpin Saifuddin dan pertunjukan bunga api.

0 Komen pengunjong :