Bukti Dakwaan Mahathir Umno ‘Syaitan’ Betul, Kata Tian Chua


SHAH ALAM 5 SEPT : Tindakan sekumpulan samseng memakai baju Umno-BN yang menyerang Ibu Pejabat PKR tengah hari tadi membuktikan dakwaan Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa parti itu ‘syaitan’ adalah betul, kata Naib Presiden PKR, Tian Chua.
“Rupa-rupanya dakwaan itu membuktikan seolah-olah mereka(Umno) itu syaitan yang dikenali. Umno-BN ini sudah di hujung jalan, oleh kerana itu mereka sanggup melakukan apa sahaja untuk membolehkan mereka mengekalkan kedudukan mereka.
“Kita akan berhati-hati selepas ini dan akan mempertingkatkan keselamatan supaya insiden seperti yang banyak berlaku sejak akhir-akhir ini dapat dielakkan,” katanya ketika dihubungi.
Beliau berkata rakyat di negara ini boleh melihat dan putuskan sama ada mahu terus menyokong kerajaan samseng seperti yang sedia ada ataupun memilih Pakatan Rakyat(PR).
Sementara itu, Setiausaha Wanita PKR, Juwairiya Zulkifli berkata tindakan biadap dan keterlaluan oleh samseng Umno-BN itu menunjukkan sikap tidak hormat kepada parti politik lain.
“Sikap tidak hormat mereka itu juga tidak menggambarkan negara demokrasi seperti yang dilaungkan. Sepatutnya mereka menghormati parti politik lain sekiranya mereka berpolitik secara matang,” katanya.
Dalam kejadian kira-kira 12.30 tengah hari tadi, sekumpulan 30 samseng Umno-BN mengadakan demonstrasi dan cuba bertindak ganas menyerang Ibu Pejabat PKR.
Kumpulan itu memakai kameja T Umno-BN bertindak ganas sambil memegang kain rentang sambil menjerit kata-kata kesat kepada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Ketika kejadian itu Datuk Seri Anwar Ibrahim berada di pejabat di tingkat atas.
Bagaimanapun, ia dapat dileraikan sepuluh minit kemudian dengan bantuan polis seramai 20 anggota yang terpaksa membuat sekatan di hadapan pejabat.
Kejadian ini merupakan insiden terbaru samseng Umno-BN selepas serangan ke atas Anwar di Masjid Al-Hussain, Seberang Pumpong, Alor Setar, Kedah, Ahad lalu.
Selain itu, bas jelajah Merdeka Rakyat dibaling batu dan disimbah cat merah di Kelantan sehari sebelumnya.
.

0 Komen pengunjong :