Umno-BN Semakin Bangkrap Dari Sudut Moral


PETALING JAYA,  KR hari ini menyifatkan tindakan akhbar Utusan Malaysia yang menggunakan kaedah fitnah seks ke atas Timbalan Presiden KEADILAN, Azmin Ali baru-baru ini sebagai gambaran nyata terhadap kebangkarapan moral kerajaan Umno-BN.
Ketua Penerangan PKR, Dr Muhamad Nur Manuty berkata, keadaan itu sekaligus mengesahkan kenyataan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa Umno-BN kini ketandusan golongan profesional sebagai penyambung kepimpinan dan perjuangannya.
Beliau berkata, tindakan tidak bermaruah itu adalah menjurus kepada budaya tahyul, liar dan lucah agensi terbabit (Utusan Malaysia) yang diamalkan sejak sekian lama melalui pelbagai penerbitannya.
“Taktik yang sama turut digunakan terhadap Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam beberapa seks fitnah sejak 1998 selepas gagal mencari isu lain untuk menjatuhkan beliau.
Bagaimanapun, usaha untuk memudarkan sinar tokoh ini tetap gagal kerana rakyat Malaysia ternyata lebih bijaksana dalam menilai hakikat dan kebenaran,” katanya.
Menurutnya, baik kerajaan Umno-BN mahupun media kawalannya tidak mempedulikan implikasi gambar fitnah tersebut kepada generasi muda yang masih bersih apabila ia disebarkan secara luas dan terbuka.
Ujarnya lagi, PKR berpendirian kegiatan tidak bermoral yang berleluasa sejak dua menjak ini akan memberi kesan buruk kepada masyarakat di negara ini.
“Hakikatnya Umno-BN telah melakukan satu jenayah besar kepada bangsa Melayu dan rakyat Malaysia secara keseluruhannya dan mereka perlu bertanggungjawab.
Tindakan ini adalah manifestasi dari desperado dan tekanan tidak terkawal Umno-BN melalui kebangkitan rakyat semasa perhimpunan BERSIH 3.0,” jelasnya.
.

0 Komen pengunjong :