Salahudin cabar Umno lawan cara 'anak jantan'

JOHOR BAHRU: Naib Presiden PAS Salahudin Ayub mengecam politik samseng dan fitnah yang digunakan Umno BN terhadapnya selepas pengumuman beliau untuk bertanding di Johor pada PRU 13 nanti.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Kubang Kerian, Kelantan turut mencabar Umno BN khususnya di negeri Johor untuk melawannya secara anak jantan dalam pilihan raya, bukannya menggunakan kaedah tidak bertamadun memfitnah dan mengupah samseng menakut-nakutkannya.

"Saya mengecam budaya politik samseng dan fitnah yang mereka taburkan kepada saya. Ini menunjukkan bahawa mereka takut untuk berdepan dengan saya secara bersemuka.

"Saya cabar pimpinan Umno BN agar bertanding melawan saya secara anak jantan. Saya bersedia pada bila-bila masa, pada mana-mana tempat untuk bersemuka dengan mereka," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Himpunan Tanah Rakyat (Tanah) di Plaza Angsana di sini semalam.

Sebelum ini beberapa bloger upahan Umno cuba menjatuhkan kredibilitinya dengan menyebarkan fitnah kononnya beliau terlibat skandal dengan seorang perempuan.

Selain fitnah jahat itu, Salahudin ketika mahu bertemu penduduk di Skudai Kiri baru-baru ini juga diserang dan diugut oleh samseng upahan yang cuba menghalangnya.

"Demi Allah, saya menyatakan disini bahawa apa yang mereka katakan pada saya itu adalah fitnah.

"Saya tidak akan undur kebelakang atas keputusan saya untuk bertanding di negeri Johor ini," katanya.

Sejak beliau mengesahkan mahu balik bertanding di negeri kelahirannya di Johor pada PRU 13 akan datang, banyak pihak khususnya pemimpin Umno di negeri itu dilihat tidak senang duduk.

Kewibawaan Salahudin serta penerimaan rakyat Johor terhadapnya cukup menggusar Umno dan BN Johor setakat ini.
.

0 Komen pengunjong :