Pakatan berpotensi menang besar di Sarawak- Fuziah

Timbalan Pengarah Pilihan Raya KEADILAN, Fuziah Salleh berkata Pakatan Rakyat mempunyai potensi besar untuk memenangi Pilihan Raya Negeri Sarawak yang berkemungkinan berlangsung April depan.
Fuziah berkata, Pakatan Rakyat (PR) menyasarkan kawasan tertentu terutamanya di kawasan bandar dan pinggir bandar bagi memenangi pilihan raya berkenaan.
“Semua kerusi sudah berjaya kita selesaikan dan peringkat parti tiada masalah untuk menghadapi PRN nanti.
“Antara kawasan sasaran yang berpotensi untuk potensi menang seperti Kuching, Miri, Sibu dan Bintulu memandangkan sokongan pengundi di kawasan itu terhadap PR amat menggalakan,” katanya selepas sidang media bagi membantah pembinaan kilang sisa buangan kimia di Kuantan baru-baru ini.
Semalam, Dewan Undangan Negeri Sarawak dibubar bagi  membolehkan pilihan raya DUN ke-10 diadakan.
Menurut Fuziah, sokongan terhadap Pakatan di Sarawak dapat dilihat semasa konvensyen di Sarawak dan Sabah baru-baru ini yang menyaksikan sambutan rakyat di luar jangkaan.
“Kita sebenarnya gembira dengan sokongan rakyat yang ingin perubahan dan mahukan PR meneraju negeri itu,” ujarnya yang juga Ahli Parlimen Kuantan.
Beliau yang juga Naib Presiden KEADILAN turut meminta Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) melanjutkan tempoh berkempen kerana Sarawak sebuah negeri yang besar.
“Sekiranya mahu berkempen ke satu-satu tempat, kita akan menaiki bot dan sudah pasti tidak banyak tempat yang dapat dilawati dalam masa tujuh hari sekaligus menyukarkan usaha berkempen.
“Ditambah pula dengan masalah kelengkapan logistik juga antara kekangan di pihak kita,” ujarnya.
Timbalan Pengerusi Majlis Pimpinan KEADILAN Sarawak, Wan Zainal Wan Senusi sebelum ini berkata, Pakatan Rakyat Sarawak sudah mengenalpasti 36 kerusi sasaran di negeri itu yang mampu ditawan pada pilihan raya akan datang.
Menurutnya, 36 kerusi ‘panas’ itu merupakan sasaran minima bagi memastikan Pakatan Rakyat berjaya membentuk kerajaan baru selepas pilihan raya akan datang.

0 Komen pengunjong :