Anwar Minta Najib Perjelas Pindah Stesen KTM Tanjong Pagar

Ketua Pembangkang, Datuk Sri Anwar Ibrahim meminta Perdana Menteri Malaysia, Datuk Sri Najib Razak menjelaskan secara mendalam butiran-butiran mengenai persetujuan memindahkan stesen KTM Berhad di Tanjong Pagar ke Woodlands, Singapura menjelang 1 Julai 2011 kepada rakyat Malaysia.

Kata Ahli Parlimen Permatang Pauh itu, negara tidak boleh menerima perjanjian secara diam-diam dan berahsia. Ini yang menjadi keprihatinan rakyat sekarang. Perdana Menteri mesti datang dengan butiran mendalam dan jelas mengenai kandungan perjanjian tersebut.

Datuk Sri Najib mengumukan perkara itu semasa rakan sejawatannya dari Singapura Lee Hsien Loong di Singapura semalam. Tanah yang akan dikosongkan itu akan dimajukan oleh sebuah syarikat usaha sama Malaysia-Singapura dikenali M-S Pte Ltd.


Kembara Jr ..... kenapa hendak disembunyikan dari pengentahuan rakyat??? Maklumat penting yang melibatkan negara sebeginilah yang rakyat hendak tahu. Biasanya sesuatu yang dilakukan dengan cara tersembunyi ada udang di sebalik batu. Apakah ada sesuatu disebalik perjanjian ini?? Harap pehak tertentu dapat membongkar rashia di sebalik perjanjian ini. Rakyat dah tak mahu lepas satu, satu hak kepentingan negara kita jatuh ketangan orang lain.

.....Lawannn.....Tetapppppp.....Lawannnnnnnnn.....

0 Komen pengunjong :