Ucapan Ketua Wanita DHPP jadi tumpuan perwakilan

Ucapan Ketua Wanita Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP), Kumutha a/p Rama, menjadi tumpuan para perwakilan dan pemerhati di muktamar kali ini

Beliau yang sering mengaitkan agama dalam ucapannya melahirkan rasa syukur berada dalam sebuah parti yang memperjuangkan Islam bersama kepimpinan ulama.

Kumutha dalam ucapan menegur sikap muslimat sewaktu muktamar yang kadang-kadang agak riuh rendah khususnya sewaktu membahaskan usul. Menurutnya, sebagai seorang muslimat kenalah sabar, bukankah sabar itu separuh daripada imam,”ujarnya sambil disambut takbir oleh para perwakilan. Sambungnya, agama Islam memang diakui baik dan murni kerana itu nilainya perlu dijaga oleh para penganutnya.
Ketua Wanita DHPP itu pada masa yang sama mengingatkan anggota parti jangan terpengaruh dan terpedaya dengan Umno/BN kerana mereka ada agenda tersembunyi, tidak pernah jujur dan ada udang di sebalik batu.
Beliau turut mempertikaikan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang kini membuat slogan Satu Malaysia.Beliau mempertikai apakah rasionalnya Najib buat 1Malaysia kerana selama ini pun Malaysia ni satu sahaja.

Kembara Jr..........  Jika PAS meneruskan pintu terbukanya sebagaimana yang diamalkan sekarang ini kepada semua kaum dan agama dalam negara ini, Pas pasti akan menjadi satu parti yang kuat dan teguh satu masa nanti. Kebelakangan ini sudah menampakkan keyakinan kaum lain terhadap parti itu. Insyaallah..............

Lawannn.....Tetappp.....Lawannn

0 Komen pengunjong :