Pemuda PAS Nasihat Nakhaie Dan Menteri sertai PAS Semula


Ketua Dewan Pemuda PAS Nasrudin Hassan Al-Tantawi menyeru bekas Yang Dipertua Yadim Datuk Nakhaie Ahmad dan dua menteri serta seorang timbalan menteri agar menyertai PAS semula. Mereka yang disebutkan itu pernah bersama-sama dengan PAS satu ketika dulu dan adalah sangat baik jika mereka kembali ke pangkuan perjuangan PAS semula demi kebaikan semua.

Menteri terbabit ialah Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Jamil Khir Baharom,  Menteri Belia dan Sukan Datuk Ahmad Shabery Chik dan Timbalan Menteri Pelajaran Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi serta seluruh ahli-ahli Umno yang cintakan Islam dan pernah bersama dalam perjuangan  PAS. Nasrudin menyatakan demikain ketika menyampaikan ucapannya pada Muktamar Tahunan Dewan Pemuda PAS Pusat di Kota Baru Trade Centre di sini hari ini.

Nasrudin menambah, melihat situasi kerajaan Umno-BN yang disertai mereka hari ini semakin zalim dan rakus dalam menerajui negara maka pelawaan ini dibuat.  Terdapat keputusan dan dasar yang dilaksanakan membawa negara ke arah kehancuran.


Kembara Jr..........  Mereka ini semuanya berpelajaran, berilmu dan bermemampuan untuk berfikir secara normal tetapi kenapakah masih menjurus mereka ke Umno/BN. Apakah kerana harta dan pangkat dicari maka mereka bersama kumpulan mereka sekarang atau apakah perjuangan PAS masih belum menyakinkan mereka sehingga mereka yang satu ketika dulu bersama PAS kemudiannya meninggalkan perjuangan tersebut. Dua faktor ini perlu difikir bersama demi kebaikan masa depan PAS.

Lawannn.....Tetappp.....Lawannn

0 Komen pengunjong :