Piala Thomas : Malaysia Kecundang Lagi

Apa sudah jadi dengan pemain badminton Malaysia?. Kemenangan yang diharapkan akhirnya terlepas begitu sahaja. Lebih memalukan, dengan bermain di gelanggang sendiri dan dihadapan ribuan penyokong tempatan dikalahkan 3-0 oleh Cina. Gagal lagi pasukan negara untuk beraksi di peringkat akhir.

Pemain perseorangan utama negara Datuk Lee Chong Wei ditewaskan dengan mudah sekali oleh pemain China, Lin Dan. Chong Wei tewas "straigh set" 21-17, 21-8. Kekalahan yang ternyata mengecewakan seluruh rakyat Malaysia kerana beliau adalah pemain ranking no.1 dunia.

Perlawanan kedua pula melibatkan bergu pertama Malaysia juga ditewaskan "straigh set" oleh bergu China. Pasangan Koo Kean Keat dan Tan Boon Heong tewas kepada Cai Yun dan Fu Haifeng 21-15, 21-10.

Manakala perlawanan ketiga pula pemain perseorangan kedua negara iaitu Wong Chon Hann dikalahkan dengan straight juga oleh pemain Cina, Cheng Jin, 16-21 , 21-7.

Kembara Jr ..... Keputusan sudah diterima, walauapapun terima sajalah. Menang kalah adalah adat permainan. Cuba lagi di Piala Thomas yang akan datang.
Disamping itu BAM perlulah melihat dimana kelemahan dan kesilapan yang perlu diperbetulkan. Apapun aku ucapkan syabas diatas usaha pemain Malaysia untuk Piala Thomas dan juga Piala Uber.

.....Lawannn.....Tetapppppp.....Lawannnnnnnnn.....

0 Komen pengunjong :