Mahkamah Tolak Permohonan Anwar



Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini menolak permohonan peguam pembela Datuk Sri Anwar Ibrahim, Karpal Singh bagi mendapatkan kenyataan beramaran daripada pengadu Mohd Saiful Bukhari Azlan yang diberikannya kepada polis.

Dalam keputusannya, Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah berkata tidak ada percanggahan dalam keterangan Mohd Saiful kepada polis dan di mahkamah.

Karpal tidak berpuas hati dan Karpal mendakwa Mohd Yusof sudah mengetahui keputusan hakim yang menolak permohonannya bagi mendapatkan kenyataan beramaran tersebut kerana beliau datang dengan persediaan berkenaan.

Karpal membuat permohonan itu semalam selepas Saiful yang mengadu diliwat Anwar memberitahu Mahkamah Tinggi yang dia tetap dengan pendirian bahawa kejadian liwat yang didakwanya itu adalah tanpa kerelaan dia.


Kembara Jr ..... Dari awal-awal lagi aku dah memang mengjangka bahawa mahkamah akan menolak permohonan  Datuk Sri Anwar. Kenapa ianya ditolak? Puak BN/Umno ini  macam mana sekalipun ianya mahu Anwar dipenjarakan bagi mematikan karier politik Anwar. Tiada Anwar bermakna kuranglah ancaman terhadap BN/Umno. Jadi dalam perbicaraan ini aku yakin apa-apa keputusan yang memihak kepada Anwar akan ditolak dengan alasan yang berubah-rubah.
Moga kebenaran akan memihak kepada yang benar.

.....Lawannn.....Tetapppppp.....Lawannnnnnnnn.....

0 Komen pengunjong :