Cadang Dilucutkan Gelaran Datuk Kepada Zahid Ibrahim

UMNO Bahagian Cheras telah mencadangkan supaya gelaran Datuk kepada Zaid Ibrahim ditarik balik kerana kebiadaban beliau terhadap Sultan Selangor dengan menghina titah baginda secara terbuka.

Datuk Syed Ali Alhabshee yang juga ketua UMNO Bahagian Cheras berkata, tindakan Zaid itu seolah-olah menggambarkan Sultan Sharafuddin Idris Shah sebagai seorang sultan yang tidak berpelajaran.Tambahnya lagi, ianya mengaibkan kepada kedudukan institusi raja-raja Melayu.

Kembara Jr ..... Puak-puak Umno/BN ni bila ada wakil Pakatan Rakyat berakap lebeh sedikit fasal sultan-sultan maka ditudohlah  menghina, mengaibkan dan juga menderhaka kepada sultan. Lalu kepada yang mempunyai gelaran datuk dicadangkan lucut gelaran, seperti dicadangkan lucut gelaran Datuk kepada Datuk Anwar, Datuk Nizar dan sekarang Datuk Zahid. Tetapi yang menghairankan apabila terjadinya keatas gerombolan sendiri senyap sepi, macam tikus jatuh keberas.

Sudah lah puak-puak UMNO/BN tak payah cadanglah, sultan lebeh mengentahui. Kalau sultan rasa ianya patut ditarik balik sultan sendiri akan menitahkannya.  Tak perlu cadangan kamu semua.
Kalau lah dah tak ada kerja sangat, aku syorkan kau pakat-pakat fikir dan buatlah cadangan lain yang boleh menaikkan mertabat dan maruah orang melayu seperti bagaimana cara supaya anak-anak kita disekolah biarlah setaraf dengan kaum lain ke, bagaimana orang melayu nak maju dalam perniagaan ke dan banyak lagi yang bermanafaat. Tak usahlah jadi macam budak-budak.......... jadilah orang dewasa yang matang.

.....Lawannn.....Tetapppppp.....Lawannnnnnnnn.....

0 Komen pengunjong :