Dasar keselamatan negara yang lemah tapi Umno salahkan Anwar

733763_482833315113203_1582966348_n

BATU PAHAT : Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan kegagalan kerajaan menyelesaikan kes  pencerobohan di Lahad Datu, Sabah  dengan baik antara punca yang mengakibatkan dua komando polis terbunuh.
“Di Lahad Datu, kita dukacita, dan ucap takziah kepada pasukan keselamatan yang ditempatkan untuk pertahankan bumi Malaysia. Kita doakan untuk mereka.
“Ini kelemahan dasar keselamatan kerajaan. Sudah masuk dua minggu, menteri baru nak pergi melawat,” katanya ketika berucap depan 5,000 hadirin di Markaz PAS Sungai Tongkang, Rengit, Batu Pahat, 2 Mac.
Ketua Umum KEADILAN itu kesal kerana pemimpin Umno BN memutar belit isu keselamatan negara sebagai bahan fitnah terhadapnya tanpa mengambil kira soal keamanan.
“Tapi Umno cakap, ini semua salah Anwar Ibrahim. Aku juga yang dipersalahkan.
“Kerja fitnah sahaja Umno. Dia orang Melayu, Islam tapi tidak peduli langsung apa yang hak dan apa yang batil,” katanya.
Beliau mengulas kes pencerobohan Lahad Datu yang menyebabkan dua komando polis terbunuh dalam pertempuran dengan kumpulan yang dikenali pengikut Sultan Sulu di Kampung Tanduo, Lahad Datu.
Dua komando terbunuh ialah Inspektor Zulkifli Mamat dan Koperal Sabarudin Daud, kedua-duanya dari VAT69, unit komando elit polis yang ditugas untuk menangani gerakan anti-keganasan dan operasi khas.

1 comment :

  1. cai2 ameno ni mmg bodo tahap cipan..nnt org lain tibai puki bini sendiri pun tuduh DSAI..apa punya bodo...

    ReplyDelete