Rosmah bersumpah nama Allah tak miliki cincin RM24 juta


KUALA LUMPUR 18 Jan: Untuk menafikan tidak memiliki cincin berlian berharga RM24 juta, isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor sanggup sampai bersumpah nama Allah.
Lafaz sumpah itu bercanggah dengan kenyataan beliau sebelum ini bahawa cincin tersebut dibeli hasil duit tabungannya dari kecil.
Penafian itu dibuat Rosmah malam tadi pada satu majlis makan malam.
Berpura-pura tidak memiliki cincin itu sekarang, Rosmah cuba menjelaskan dengan mengakui ada melihat cincin tersebut apabila ia dibawa masuk ke Malaysia untuk dipamerkan kepada golongan elit.
“Saya berani bersumpah, saya berani bersumpah kepada Allah, saya tak ada cincin itu di tangan saya langsung.
“Memang cincin itu masuk untuk dipamer kepada orang yang ada duit. Saya tak ada duit tapi saya tengok saja, very nice, very nice, habis cerita,” katanya dipetik menerusi satu rakaman ucapan beliau yang dimuatnaik di Youtube oleh portal berita KLPos, seperti dilapor Malaysiakini.
Walaupun Rosmah tidak menyatakan secara khusus, dipercayai beliau merujuk kepada pendedahan Ketua Cabang Rembau, Badrul Hisham Shaharin pada 2011.
Badrul Hisham, yang juga dikenali Chegu Bard – membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mendakwa beliau menerima maklumat bahawa sebentuk cincin bernilai RM24,458,400 diterbangkan ke Kuala Lumpur dengan Rosmah sebagai penerimanya.
Sebagai melindungi Rosmah, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz kemudian menjelaskan bahawa walaupun cincin itu dibawa masuk ke negara ini, ia tidak dijual dan akhirnya dikembalikan kepada syarikat yang memilikinya.
Rosmah kemudian menafikan dakwaan tersebut, dan menyifatkannya sebagai fitnah, tetapi tidak mendedahkan sama ada beliau pernah melihat cincin itu sebelumnya.

0 Komen pengunjong :