Mahfuz : Tugas Shahrizat Diganti Rosmah


SHAH ALAM 8 APRIL : Hasrat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bahawa beliau akan memangku jawatan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Sharizat Abdul Jalil dikhuatiri akan berakhir dengan telunjuk isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor.
Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar berkata tiada sebab untuk Najib gagal mencari penganti Shahrizat kerana beliau mempunyai masa yang panjang untuk berbuat demikian.
“Najib sudah tahu tentang tarikh tamat tempoh untuk Shahrizat menjadi senator ini sekian lama dan Shahrizat juga telah mengumumkan untuk tidak melanjutkan jawatannya itu.
“jadi Najib mempunyai masa yang panjang untuk mencari calon peganti, malangnya tiada calon yang mendapat kepercayaannya.
“Perkara ini menyebabkan beliau terpaksa memangku jawatan tersebut dan hakikatnya yang akan menjalankan peranan menteri wanita ini adalah Rosmah Mansor,” jelas Mahfuz ketika dihubungi Media Selangor hari ini.
Semalam, Najib mengumumkan bahawa beliau akan memangku jawatan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.
Ia berikutan pengumuman Datuk Seri Sharizat Abdul Jalil untuk melepaskan jawatannya dalam kabinet apabila tempoh perkhidmatannya sebagai senator untuk penggal pertama tamat pada hari ini.
Shahrizat terpalit dengan salah guna dana rakyat dalam kes National Feedlot Corporation yang melibatkan keluarganya.
Mahfuz menambah, walaupun pengumuman itu menghentikan spekulasi berhubung siapa pengganti Shahrizat, namun ia membuktikan bahawa tiada calon wanita dari parti itu yang berpotensi untuk mengalas peranan tersebut.
Sebelum ini, ketua Wanita Umno Selangor Datuk Raja Ropiaah diwar-warkan mengisinya jawatan itu setelah dilantik sebagai senator baru.
“Malang bagi wanita Umno kerana tidak mendapat kepercayaan Najib untuk mengalas peranan menteri wanita, Rosmah pula tidak mungkin dilantik menjadi senator, maka najib muncul sebagai pemangkunya manakala yang akan menjalankan peranannya ialah Rosmah,”jelas Mahfuz lagi.

0 Komen pengunjong :