Anak muda makin berani perjuangkan hak

Anak muda makin berani perjuangkan hakRANTAU PANJANG- Momentum sokongan anak muda kepada PAS dan Pakatan Rakyat semakin jelas sekarang apabila mereka mempamerkan keberanian memperjuangkan hak.
Ketua Pemuda PAS Pusat, Nasruddin Hassan berkata, berdasar kepada siri jelajah ke banyak negeri didapati golongan muda terutamanya mahasiswa dan pelajar peringkat menengah mulai memperlihat kecenderungan politik mereka.
Katanya, negeri yang telah dijelajahi Pemuda PAS yang bermula di Wilayah Persekutuan, Melaka, Negeri Sembilan dan Pahang menampakkan reaksi positif anak muda.
“Malah pada pertemuan dengan anak-anak muda, Pemuda PAS menekankan pentingnya memberi sokongan kepada PAS dan Pakatan Rakyat pada pilihan raya umum ke-13 demi masa depan mereka.
“Anak muda perlu memikirkan sungguh-sungguh tentang kerajaan yang akan memerintah nanti,” katanya selepas majlis pelancaran buku 100 Sebab Kenapa Umno Wajib Ditolak di pusat khidmat Adun Gual Periok, malam tadi.
Beliau juga berkata, Pemuda PAS Pusat kini dalam proses mengambil tindakan undang-undang terhadap Pengerusi Perhubungan Umno Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said ekoran tuduhannya PAS parti ajaran sesat.
Nasruddin berkata, proses ke arah tersebut sedang dilakukan selepas mendapat pandangan barisan peguam.
“Kita telah membuat laporan polis, jadi kita akan meneruskan tindakan saman tidak lama lagi,” ujarnya.
Hadir sama di majlis berkenaan Ketua Pemuda PAS Kelantan, Abdul Latiff Abdul Rahman, Ketua Penerangan, Ahmad Fadhli Ashaari, Ketua Pemuda PAS Rantau Panjang, Zamakhsari Muhamad dan Adun Gual Periok Mohamad Awang.
Sebelum ini Ahmad yang juga Menteri Besar Terengganu menganggap PAS parti ajaran sesat pada satu program di Kampung Kijal awal Februari lalu.
Malah baru-baru ini Umno Terengganu turut mengadakan seminar mengenai tema berkenaan.

0 Komen pengunjong :