MCA, Gerakan kebudak-budakan

Guan Eng dakwa MCA, Gerakan kebudak-budakan

GEORGETOWN - Ketua Menteri, Lim Guan Eng menyifatkan MCA dan Gerakan bersikap kebudak-budakan kerana bertindak menutup pusat khidmat selepas kalah pada PRU13.

Menurutnya, tindakan itu menyerlahkan lagi hakikat sebenar bahawa perjuangan yang mereka laung-laungkan selama ini tidak serius dan tidak telus kepada rakyat.

“Mereka nak tutup (pusat khidmat), tutuplah. Saya rasa mereka sekarang sudah tidak boleh terima kenyataan bahawa mereka kalah dan tidak diterima rakyat.

“Saya minta mereka bersikap profesional. Adat bertanding, ada kalah ada menang. Kita juga pernah kalah dulu, tapi tak ada pula bertindak seperti mereka, sampai nak tutup pusat khidmat,” katanya kepada media semalam.

Beliau mengulas tindakan dua parti berkenaan menutup beberapa pusat khidmat kerana didakwa kesal dengan sambutan pengundi di negeri ini kerana menolak calon BN.

Sementara itu, Setiausaha MCA Bahagian Bayan Baru, David Yim ketika dihubungi berkata, isu menutup pusat khidmat itu tidak timbul berikutan ia ada kena mengena dengan mesyuarat agung luar biasa (EGM) yang dijadualkan akan dilaksanakan enam bulan lagi.

Menurutnya, isu MCA dan Gerakan bersikap kebudak-budakan tidak timbul berikutan EGM bakal dilaksanakan dan ia selaras dengan penolakan rakyat terhadap kedua-dua parti itu.

"Kalau Guan Eng mendakwa kita bersikap kebudak-budakan, mengapa pada 2008 kita tidak tutup sedangkan masa itu kita kalah juga.

“Bukan semua pusat khidmat ditutup, ada beberapa sahaja. Bagi wakil rakyat yang tutup pusat khidmat mereka itu, mereka ada alasan sendiri, bukan sebab merajuk atau sebagainya. Lagipun, EGM dah dekat. Jadi saya rasa tidak salah tindakan menutup pusat khidmat mereka itu. Adil bagi mereka untuk menutupnya,” katanya.

0 Komen pengunjong :