Jelajah GM13 misi ‘Selamat Tinggal Najib Razak’

KUALA LUMPUR: Gerakan Mahasiswa Pilihanraya Umum ke-13 (GM13) mengorak langkah mara untuk terus merealisasikan objektif utama bagi menumbangkan Barisan Nasional dalam Pilihan raya Umum ke-13 ini.
Pengerusinya, Syis Abdul Kadir berlata, GM13 sekali lagi melancarkan roadshow ke beberapa kawasan tumpuan bagi menumpukan tenaga mahasiswa bagi menyumbang kepada kemenangan Pakatan Rakyat.

Bagi mahasiswa, ujarnya terlibat secara langsung dalam pilihanraya kali ini adalah penting bagi menyediakan generasi muda yang juga bakal menjadi generasi pelapis bagi kepimpinan negara akan datang.

Menurutnya, sejak sebelum hari penamaan yang lalu, GM13 telah secara aktif terlibat bagi memberikan penerangan kepada rakyat mengenai isu-isu yang berlaku khususnya isu yang berlaku kepada mahasiswa dan anak muda secara umum.

“GM13 turun ke Parlimen Pekan pada hari penamaan yang lalu telah memperlihatkan situasi sebenar di Pekan sememangnya telah menggusarkan kerusi Najib Razak sendiri,” katanya.

Tegasnya, GM13 nekad membawa agenda perubahan ini semarak ke seluruh negara bagi menjayakan misi ‘Selamat Tinggal Najib Razak’ yang bakal mencatat sejarah merupakan Perdana Menteri terakhir daripada Umno.

“Mahasiswa menjadi agen pencerahan kepada rakyat. Mahasiswa juga akan menjadi penyeimbang antara kuasa-kuasa besar politik, juga akan memastikan rejim yang zalim pasti akan tumbang jua suatu hari nanti,” katanya.

Beliau menambah, atas faktor itu GM13 menyeru seluruh pendukung gerakan mahasiswa agar terus membawa agenda perubahan terbesar dalam negara berhadapan pilihanraya yang cuma tinggal beberapa hari sahaja lagi menuju hari pengundian.

Dengan ini, katanya GM13 mengajak semua untuk bersolidariti bersama di beberapa kawasan tumpuan yang telah diatur iaitu pada 25-26 April di Parlimen Putrajaya, Kuala Selangor (28-29 April), Gelang Patah, Johor (30-1 Mei) dan Paya Besar, Pahang (2-3 Mei).

“Selangkah menuju kemenangan rakyat, Road to Putrajaya. Ayuh kita jayakan!” ujarnya.

0 Komen pengunjong :