Bukan baiah sangat tetapi arah polis sokong BN

KUALA LUMPUR: Ketika Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak meminta polis berbaiah dan hampir dengan waktu pilihan raya, maka seruan itu menjadi jelas maksudnya yang sebenar.


Presiden Teras, Mohd Azmi Abdul Hamid menyatakan demikian sebagai mengulas kenyataan Najib Razak kelmarin memohon agar PDRM berbaiah dengan kerajaan.

Kata Najib jika PDRM menjaga Kerajaan , Kerajaan akan menjaga PDRM.

“Apakah bezanya permintaan ini dengan Aku Janji yang selama ini menjadi dokumen yang mesti ditandatangani oleh semua penjawat awam belum jelas, tetapi kelihatan seiras?” tanya Azmi dalam satu kenyataan.

Katanya, Najib kelihatan mahu membuat sentuhan kepada semua pihak seperti pemandu teksi, petani, peneroka Felda, belia, pendidik, mahasiswa dan kini polis.

“Pada hakikatnya semua perhimpunan yang diadakan sepanjang roadshow beliau atas konsultasi dengan dan ahli-ahli pemikir strategi yang melengkari beliau akan diikuti dengan pengumuman berupa pemberian wang dan pelbagai janji yang lain.

“Jadi soal baiah bukan sangat isu memastikan PDRM berjanji untuk setia kepada kerajaan tetapi adalah untuk memesan agar semua pegawai tinggi menentukan undi dalam PRU13 dari kalangan anggota PDRM hendaklah diarah menyokong BN,” ujarnya.

Padahal, kata beliau baiah semua anggota kerajaan pada hakikatnya adalah untuk memastikan khidmat terbaik diberi kepada rakyat.

Katanya lagi, kerajaan hanyalah pemegang amanah kuasa yang diberi oleh rakyat.

Menurutnya, kerajaan tidak perlu merayu undi kepada PDRM kerana tumpuannya adalah untuk berkhidmat kepada rakyat.

Beliau berkata, jauh lebih mendalam insignia pada logo PDRM terdapat kalimah Allah dan Muhammad.

“Maka pertanggungjawapan yang tertinggi ialah kepada Allah dan amanah Rasul, bukan kepada kerajaan semata-mata. Baiah yang hakiki ialah untuk menunaikan perintah Allah dan Rasul,” jelasnya.
.

0 Komen pengunjong :