Azmin: PRU uji ‘budaya harapan PR, budaya menakut BN’

MENJELANG PRU 13 - PARLIMEN

ALOR SETAR - Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali berkata, Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU) akan melibatkan pertembungan 'culture of hope' yang diperkenalkan Pakatan Rakyat (PR) dan 'culture of fear' yang didakwa dibawa oleh Umno-BN.

“Culture of fear (yang dibawa) oleh Umno/BN yang idealisme perjuangan dan menggunakan budaya samseng untuk menakut-nakutkan.

“Sebaliknya  'culture of hope' oleh PR membawa harapan baru serta kejayaan pentadbiran di negeri di bawah PR di samping dasar baru yang akan dibawa dalam PRU13," katanya yang menghadiri majlis Pelancaran Sismep 3.0 dan penyerahan bahan pilihan raya kepada cabang-cabang PKR Kedah dan Perlis semalam.
Ketika bercakap kepada pemberita, Azmin berkata, beliau yakin dengan kepimpinan Menteri Besar Kedah dan Barisan Exco Kerajaan Negeri, yang disifatkannya mampu membawa perubahan besar terhadap sokongan rakyat untuk PR di negeri itu.

Menurutnya, kejayaan pentadbiran Kerajaan Negeri Kedah akan melonjakkan lagi sokongan rakyat sama ada di peringkat Dun atau Parlimen.

“Saya yakin, setelah melihat kepada kepimpinan Menteri Besar dan Exco, kita dapat lihat satu perubahan besar dengan dasar-dasar yang dilaksanakan cukup telus, terbuka serta member perhatian kepada rakyat,
“Cerita kejayaan ini akan melonjakkan sokongan rakyat dalam pilihan raya umum akan datang," katanya.
Azmin berkata, isu tender terbuka seperti yang didakwa pembangkang di negeri ini seharusnya disertakan dengan bukti yang kukuh.
“Apa yang saya lihat, sepanjang tempoh empat tahun ini, mereka lebih berminat melemparkan fitnah dan propaganda.
“Tiada  perkara yang ingin kita sorokkan, kita cukup telus dan memaklumkan dasar-dasar yang digunakan, malah tidak berhasrat menyembunyikan sebarang fakta termasuk di negeri ini dan negeri lain di bawah PR," katanya.

0 Komen pengunjong :