Mat Sabu: Land Rover polis rempuh saya

NONETimbalan Presiden PAS Mohamad Sabu hari ini mendakwa polis menggunakan trak merempuh motosikal yang diboncengnya ketika dalam perjalanan menyertai perhimpunan BERSIH 2.0 kelmarin.

Melawat Dewan Undangan Negeri Selangor di Shah Alam dengan berkerusi roda, pemimpin yang selalu ceria itu kelihatan serius menceritakan kembali pengalamannya itu.

Mohamad (kiri) berkata, ketika dalam perjalanan daripada Masjid Negara, tiba-tiba sebuah Land Rover merempuhnya.

Ketika itu, tambahnya, beliau tidak tahu bahawa kenderaan itu dipandu pihak polis.

Dalam sidang media itu, Mohamad berkata, setelah terjatuh di jalan, beliau dan penunggang motosikal itu dibawa dengan Land Rover itu ke klinik di Jinjang sebelum kes itu dirujuk ke hospital.

1 comment :

  1. Fakta BERSIH. Ambiga adalah penganjur yg juga peguam kepada Lina Joyce yang murtad satu ketika dulu. Umat Islam tercabar disebabkan Mahkamah Syariah dan kredibiliti Islam sebagai Agama Rasmi Malaysia tercabar. Tapi pada BERSIH 2.0, Ambiga adalah permimpin kepada majoriti 99% orang Melayu (yg beragama Islam) yang menyertai Rally Bersih ini. Disebabkan POLITIK, seperti umat Islam boleh menerima Ambiga sebagai PEMIMPIN mereka !!!!! Apa dah jadi dengan Akidah kita nii !!! Ketika yang sama, Anuar Ibrahim berlagak seperti hero akan tetapi ramai dah tahu permainan beliau. Dulu semasa jadi TPM, beliau telah dituduh sebagai homoseks oleh musuh utama beliau iaitu Karpal Singh di Parlimen pada tahun 1997 (disaksikan ramai dalam Parlimen). Karpal minta kerajaan siasat tapi sebab Anuar ialah TPM maka bukti2 yang Karpal pegang tidak diminta oleh pihak kerajaan. Ketika inilah Tun Mahathir sudah nampak kesilapan yang besar yang telah beliau lakukan. Yang menariknya ialah bila kes Liwat Anuar dibicarakan dimana Peguam Anuar ialah "KARPAL". Aduhhh .. cerita Hidustan dari India pun tak pernah ada jalan cerita macam ini. Namun, sebelum itu si Anuar pernah melebelkan DAP ini adalah parti berteraskan KOMUNIS. Jugak sebelum itu, bila Karpal dedahkan Anuar adalah Homoseksual, si Badut Timbalan President PAS sekarang telah gelarkan si Anuar sebagai "ANUAR AL-JUBURI". Aduhhh .. Tapi jangan terlopong mulut anda sekarang .. sebab sebelum itu juga Anuar gelarkan Tok Guru Nik Aziz sebagai "ULAMAK TEROMPAH" (masa Anuar TPM Malaysia dulu). Dengar cerita, Tok Guru Nik menitis air mata dengan gelaran yang dihadiahkan oleh si Anuar. Laaaa niii .. semua pendokong-pendokong nama yang saya sebutkan diatas berada dalam satu Periuk .. PAS terpaksa berkongsi dengan semua najis-najis dari Karpal dan Anuar ... Kesian orang Melayu yang berkobar-kobar pada 09hb lalu seperti tidak tahu akan cerita ini. Wake Up my brother ... wake up.

    ReplyDelete