Syed Husin Saman Utusan

Timbalan presiden PKR, Syed Husin Ali hari ini memfailkan saman RM10 juta terhadap Utusan Melayu di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur. Beliau
menamakan, pengarang akhbar milik Umno itu, Mohd Hassan Mohd Noor dan bekas pemimpin PKR Zamil Ibrahim sebagai defendan.

Dalam kenyataannya, Syed Husin mendakwa artikel pada 6 Mac, Utusan Malaysia yang berjudul 'RM500,000: Syed Husin dicabar lapor polis' adalah berunsur fitnah. Artikel berkenaan  mendakwa Syed Hussein telah dibeli oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim dan dibayar RM500,000 bagi membubarkan Parti Rakyat Malaysia, yang mana beliau adalah presiden dan kemudiannya menyertai PKR.

Beliau juga mendakwa artikel berkenaan membawa maksud bahawa dia telah melakukan kesalahan jenayah yang membawa kepada hukuman penjara. Selain itu artikel itu juga dikata mengambarkan seolah-olah Syed Husin seorang hiprokit dan tidak layak menjadi ahli politik, menikam rakan-rakan parti, tidak berprinsip dan tidak layat memegang jawatan timbalan presiden PKR.

Kembara Jr ..... Aku berpendapat satu tindakan yang bijak diambil oleh Syed Husin kerana inilah caranya hendak mengajar media pro Umno yang selalu membuat fitnah yang bukan-bukan kepada kumpulan pembakang. Dengan menyaman media terbabit aku rasa sekurang-kurangnya juga memberi ingatan kepada media lain agar berhati-hati dalam membuat lapuran. Jangan dok ikut rasa je nak buat lapuran tanpa memikir kesan kepada orang lain.

.....Lawannn.....Tetapppppp.....Lawannnnnnnn.....

0 Komen pengunjong :